Hanyi-menti Általános Iskola, Átány

Üdvözöljük honlapunkon!

 

2.8 Összegzés

A várható tanulólétszám a jelenlegi adatok és a születési ráta ismeretében stabil működést biztosítanak, sőt további létszámgyarapodással kell számolnunk, aminek tárgyi feltételeit biztosítani szükséges.

Továbbra is szükség van a tárgyi feltételek fejlesztésére, amit igyekszünk megoldani, leginkább

pályázati forrásokból és fenntartói támogatásból.

A nevelőtestület részéről határozott igény mutatkozik a hosszú távú nyugodt, és kiszámítható munkavégzés feltételeinek biztosítására.

 

  1. 2.    Az intézmény vezetésére vonatkozó fejlesztési elképzelések

3.1 Célok

Olyan iskolát szeretnék, ahol munkámat a nevelőtestület által megalkotott Pedagógiai Program elvei és célkitűzései mentén csapatban végezhetem. A pedagógusokkal folytatott beszélgetések, a napi munka során tapasztaltak alapján gondoltam át a fejlesztési területeket. Legfőbb célom, az eddigi értékeinket megtartani, fejleszteni, gyarapítani, hogy az iskola külső és belső partnerei által megfogalmazott igényekhez igazodó oktató-nevelő tevékenységet folytatva szervezzem tovább az intézmény életét.

3.2 Személyi feltételek

Az intézményműködését és annak sikerességét a benne dolgozó pedagógusok és alkalmazottak határozzák meg. Fontos, hogy magas szintű pedagógiai szaktudással, módszertani felkészültséggel és informatikai ismeretekkel rendelkezzenek.

  • Tantestületünkben a pedagógusok átlagéletkora viszonylag magas. Jövőbeli feladat a fiatal, új kollégák körültekintő kiválasztása, a pályakezdők segítése, mentorálása. A hatékony együttműködés érdekében különösen hangsúlyt kell fektetni a nyugodt légkör megteremtésére a zökkenőmentes együttműködés érdekében.
  • Fontos a jó kapcsolat kialakítása a tanulókkal, szülőkkel és a kollégákkal egyaránt.
  • A zavartalan munkához fontos a megfelelő információáramlás biztosítása.
  • A fejlesztésre szoruló, mentális problémákkal küzdő tanulóink számára iskolai pszichológus biztosítása.
  • Szakmai továbbképzések megvalósítása, módszertani megújulásra.
  • A belső hospitálások, az egymás közötti tapasztalatcsere, egymástól való tanulás igényének fejlesztése.
  • Egyenlő munkaterhelés biztosítása.
  • Következetes tanári magatartás, példamutatás magunk és a tanulók számára.
  • Újabb pedagógiai asszisztensek alkalmazása.
  • Közösségfejlesztés, újabb külső partnerek bevonásával

3.3 Szervezeti fejlesztés

  • A munkaközösség-vezetők szerepének erősítése
  • A minősítési rendszer zökkenőmentes működtetése.
  • Belső ellenőrzési terv készítése, folyamatos ellenőrzés, értékelés megvalósítása. Újítások bevezetése.
  • A pedagógusok tájékoztatása a továbbképzési lehetőségekről, az élethosszig tartó tanulás, az önképzés ösztönzése.
  • Az óralátogatások alkalmával az egymástól tanulás ösztönzése.
  • A munkafegyelem javítása.
  • Az arányosabb teherviselés elvének érvényesítése.
  • A diákönkormányzat véleményének, konstruktív javaslatainak meghallgatása.

 

3.4 A nevelő-oktató munka tartalmi fejlesztése

Az oktatás és a nevelés két egymástól elválaszthatatlan tevékenység. A nevelésnek minden tevékenységünkben tudatosan meg kell jelenni. Mi pedagógusok a magunk személyiségével is nevelünk.

  • A kor követelményeihez igazodva szükség lenne egy nyelvi labor kialakítására. Fontos lenne, hogy a tanulók tudjanak, merjenek idegen nyelven megszólalni.
  • A kompetenciamérések eredményei alapján a tanulók hatékony fejlesztésének biztosítása.
  • Az anyanyelvi kultúra, az olvasási-, szövegértési készség fejlesztése.
  • Személyiségfejlesztés (viselkedéskultúra, kommunikáció, önismeret, együttműködés stb.).
  • A tanulók motivációs szintjének felkeltése és fenntartása.
  • Átmenetek segítése (óvoda-iskola, alsó-felső tagozat, általános iskola, középiskola).
  • A tanulás tanításának erősítése, olyan tanulási módszerek megismertetése.
  • A tanulási-, magatartási-, pszichés nehézségekkel és a hátrányos helyzetű tanulók fejlesztésére különösen fontos figyelmet fordítani.
  • A környezettudatos-, egészséges életmód igényének kialakítása és fejlesztése.
  • Az infokommunikációs eszközeink alkalmazása.

 

 

3.5 Az infrastrukturális fejlesztés

Az iskolánk ebédlőjének mérete nem megfelelő nagyságú, emellett teljes körű felújításra szorul. Szükség lenne az épület energetikai korszerűsítésére, a nyílászárók cseréjére, a vizesblokkok és a tetőszerkezet felújítására, egy korszerű modern iskolai ebédlő építésére. Intézményvezetőként az egyik legfontosabb feladatom lesz a felújítás szorgalmazása.

A tornaterem megépítése másik fontos feladata lesz ennek a ciklusnak.

Fontos feladat az iskolaudvar rendbetétele, állapotának javítása, udvari játékok beszerzése, sportpálya építése.

 

3.6 Együttműködés fejlesztése

Az intézményben a napi szintű kommunikáció leggyakoribb formája a személyes kapcsolattartás, valamint az online kapcsolattartás, amely az iskola levelezőrendszerén keresztül történik. A hatékony munkavégzés érdekében nagyon fontos az információáramlás.

Az információs értekezlet jól segíti az oktató-nevelő munkát, ezeket továbbra is havi rendszerességgel tervezem.

Iskolánk a Kréta elektronikus naplón, a honlapon és a Facebook oldalán ad naprakész tájékoztatást diákoknak, szülőknek és az intézmény iránt érdeklődőknek.

Vezetői feladat a kapcsolattartás már meglévő partnereinkkel és új támogatók keresése.

Az iskola hírneve szempontjából fontos, hogy az elégedett vagy elégedetlen gyerekek, szülők, pedagógusok és külső kapcsolati partnerei milyen képet alkotnak rólunk. Minden lehetséges fórumon szeretném ismertetni az érintettekkel és az érdeklődőkkel az elért eredményeket és szélesebb körben is bemutatni azt a szakmai munkát, amely az intézményben folyik

  1. 3.    ZÁRÓ GONDOLATOK

Pályázatomban a helyzetelemzésből, az intézményvezetői programból reményeim szerint kitűnik, hogy a nevelőtestülettel közösen az elmúlt 15 évben elért sikeres programokat, hagyományokat szeretném folytatni.

 Egy intézményvezetőnek, mindig kettős cél lebeg a szeme előtt:

  • Egyrészt megőrizni a múltból mindazt, ami jó, tartalmas, sikeres volt.
  • Másrészt nyitottnak lenni arra, hogy a folyamatosan változó körülményekhez felkészült legyen az iskola, a nevelőtestület.

Ehhez kell vezetői szándék és nyitott nevelőtestület.

Tapasztalatom szerint ebben iskolánk nevelőtestülete az elmúlt évtizedben mindig partner volt, és bízom benne, hogy az elkövetkezendőkben is az marad.

Vezetőként igyekeztem mindenkivel megtalálni a közös hangot. Természetesen hasonló magatartást vártam el, várok el mindenkitől az iskolavezetés irányába, és ami legalább ennyire fontos egymás emberi, szakmai megbecsülésében is. Mindenkit nyilvánvalóan befolyásolnak a magánéleti nehézségek, a családi problémák, amelyeket amennyire lehet, próbálom figyelembe is venni, de ez nem mehet a munka rovására.

A pályázat beadására az intézményben eltöltött sokévi munka ösztönzött. Úgy érzem jó kapcsolat alakult ki közöttem és a munkatársaim között, mindig is elkötelezetten próbáltam az iskola érdekeit képviselni. Legfontosabbnak azt tartom, hogy az iskolánk továbbra is vonzó tudjon maradni az ide jelentkező diákok számára. Mindezt azzal a magasan képzett, szakszerű szakmai munkát végző tantestülettel szeretném megvalósítani, akik közös erővel tudják az intézmény előrehaladását segíteni.

 

Heves, 2023. március 15.

 

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 9
Heti: 105
Havi: 134
Össz.: 88 712

Látogatottság növelés
Oldal: Igazgatói vezetői program
Hanyi-menti Általános Iskola, Átány - © 2008 - 2024 - iskolaatany.hupont.hu

A HuPont.hu segítségével a weboldalkészítés gyors! Itt kezdődik a saját weboldalkészítés!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »